Αναρωτηθήκατε ποτέ ποια ζώδια συμβολίζουν τη διαδικασία της μάθησης σε ένα ωροσκόπιο; Όσοι γνωρίζουν καλά αστρολογία, ξέρουν ίσως για τους οίκους της μάθησης, τον 3ο και τον 9ο που υποδηλώνουν τη βασική και την ανώτερη εκπαίδευση. Είναι όμως μόνο αυτές οι φάσεις που περνάει κανείς σε μία μαθησιακή διαδικασία; Με αφορμή άρθρα του Steven Arroyo σχετικά με την εκπαίδευση των αστρολογικών συμβούλων, θα προσπαθήσουμε να παραθέσουμε την ιδανική εκπαίδευση σύμφωνα με την Αστρολογία και τις φάσεις που την αποτελούν.
Για την Αστρολογία η διαδικασία της μάθησης γενικά περνάει μέσα από τους μεταβλητούς οίκους. Αν και όλο το ωροσκόπιο γενικά μπορεί να θεωρηθεί πηγή μάθησης, οι μεταβλητοί οίκοι (και τα ζώδια που τους αντιστοιχούν) είναι αυτά που σχετίζονται με τη μαθησιακή διαδικασία, καθώς από τη φύση της η μάθηση είναι μία λειτουργία μεταβλητή και προσαρμοστική. Τα σταθερά ζώδια θεωρείται ότι γενικά δεν αλλάζουν άποψη για τα πράγματα εύκολα, συνεπώς δεν «μαθαίνουν» ή δεν προσαρμόζονται, ενώ τα παρορμητικά προτιμούν συνήθως τη δική τους αλήθεια, από το να αφουγκράζονται το «τι υπάρχει εκεί έξω».
Για τους λόγους αυτούς τα μεταβλητά ζώδια θεωρούνται πιο σχετικά με τη διαδικασία της μάθησης.
Ποια μεταβλητά ζώδια όμως; Όλα; Ή μόνο αυτά που έχουμε μάθει συνήθως να ότι σχετίζονται με τη μάθηση, δηλαδή οι Δίδυμοι και ο Τοξότης; Στην πραγματικότητα και τα τέσσερα μεταβλητά ζώδια σχετίζονται με τη μάθηση και μάλιστα μέσα από μία διαδικασία που περνάει αντίστοιχες μαθησιακές φάσεις.
Έτσι οι Δίδυμοι ή ο τρίτος οίκος συμβολίζουν την πρόσληψη γνώσεων που παίρνουμε στη βασική εκπαίδευση. Λειτουργούν κυρίως ως συσσώρευση πληροφορίας, αλλά και συσχέτισης της μέσα από τυχόν εργασίες. Επίσης αφορούν την εκμάθηση του πώς επικοινωνούμε, πώς εκφραζόμαστε γραπτά και προφορικά και πώς σκεφτόμαστε αλγοριθμικά και υπολογιστικά. Πώς αναλύουμε ένα πρόβλημα σε τμήματα και πώς το προσεγγίζουμε.
Η επόμενη φάση εκπαίδευσης που συνήθως περνάμε στην εποχή μας είναι δυστυχώς η ανώτερη εκπαίδευση. Οι έφηβοι γίνονται νέοι και περνάνε στο Πανεπιστήμιο, όπου τα δύο πρώτα χρόνια συνεχίζουν συχνά τη συσσώρευση πληροφοριών και ξαφνικά αρχίζουν και μπαίνουν στη διαδικασία της εμβάθυνσης, της εξειδίκευσης και της έρευνας. Η διαδικασία αυτή συνεχίζεται συχνά μετά το Πτυχίο με μεταπτυχιακά και διδακτορικά, στα οποία οι νεαροί φοιτητές καλούνται να κάνουν έρευνα και να βρουν νέες γνώσεις.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΛΙΑΣ